BRYT NEGATIVA TANKEMÖNSTER OCH FÅ MER ENERGI ÖVER TILL ANNAT

Näe, nu ska jag FANIMEJ vända på den här dagen! Frågan är bara hur jag ska gå till väga. Lite tips på hur man bryta sina negativa tankebanor :D


* Se på vad för roliga saker som händer framöver, kanske denna vecka. Uteslut alla sega och jobbiga saker. För visst finns de med, men vad är det för idé att slösa energi på det.

Lägg energin på det som ger dig energi tillbaka!

* Hur ser verkligheten ut? hitta bevis för dina bästa sanningar. Att hitta sanningar för våra elaka tankar är enkelt, men vad ger det oss? Bara mer inpräntade dumma tankar. Tänk en positiv tanke och därefter hitta ett bevis på detta. Tex att du är älskad och på vilka som faktiskt finns runtomkring dig.

 

* Om du har svårt att hitta bevis för dina positiva tankar kan ett knep vara att bara inte bry sig.Fast för mig personligen är detta väldigt väldigt svårt :(  Tänk dina tankar och tänk sen inte mer på det. Ett bra sätt är att bara nöta in dessa tankar. Du behöver inte ens tro på dem, inte än. Med tiden kommer du börja undra om det kanske inte ligger något vettigt i det du försökt intala dig. Snacka om att det kommer ge dig energi!!

Hoppas mitt " smarta " inlägg idag kan hjälpa nån därute :D

 

Vad gör du när du tänker onda tankar ? Hur klarar du dig ?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0